15/12/16

Resum de la reunió de junta de l’AMPA 27 d’Octubre 2016

Assisteixen: Alicia, Luisma, Ester, Maria, Marta, Daisy, Vanessa, Raquel, Sandra, Toni, Eva, Dani, Roberto.
Excusen assistència: Jordi i Cristina.

Comença la reunió en segona convocatòria a les 20:45h a l’Escola.

1.       Aprovació acta reunió anterior, si s’escau.
Es dóna lectura i s’aprova.
2.       Presentació proposta de línia directriu de la nova junta
L’Alicia explica que el divendres 21 es va reunir la direcció de l’Escola amb la nova junta de l’Ampa a petició de la primera i donat els temes tractats es va veure la necessitat de convocar la present reunió l’abans possible a fi de fer extensius els continguts i la pressa de decisions.
3.       Comissions
Es parla de les següents comissions: menjador, festes i extraescolars.

Comissió de menjador: La comissió de menjador explica la reunió que ha tingut amb el servei de menjador i la proposta de fer reunions de forma periòdica per fer seguiment del servei. Es convidarà a l’escola a les reunions.

Comissió de Festes:  S’ha proposat que cada activitat de la Comissió de Festes la coordini una persona i així facilitar un canal de comunicació únic que ajudarà a la bona gestió de l’activitat. Les persones que apareixen com responsables poden canviar si així es proposa.

-          De la castanyada serà responsable la Helena
-          De la Fira de Nadal del poble serà responsable la Vanessa. Es decideix fer alguna activitat per interactuar amb el poble.
-          De la Festa de Nadal a l’Escola serà responsable la Vanessa (en aquest punt es decideix que es demanarà la xocolatada als servei de menjador Espirall de Monitoratge, es demanarà sense al·lèrgens per facilitar que tothom en pugui prendre)
-          Del carnestoltes serà responsable la Marga
-          De la Festa de l’esport serà responsable el Roberto
-          De l’arrossada serà responsable el Roberto

Comissió d’extraescolars: Tal com s’ha fet amb la comissió de festes es pren nota dels responsables de cada activitat.

Fútbol: Eva, es fa els dilluns
Piscina: Marga, es fa els dimecres
Escacs: Dani, es fa els dijous
Anglès: Sandra, es fa als migdies en horari de menjador
Dansa: Belen (tot i no dependre de l’Ampa finalment, es recull a la relació per tenir la informació)

S’explica el problema amb les claus que va ocórrer el passat dilluns 24/10 a l’extraescolar de futbol ocasionat per la coincidència amb jornades prèvies a la de Tots Sants i la mateixa persona haver d’estar pendent del Cementiri en el moment de la sortida de l’extraescolar. Es diu que es parlarà amb aquesta persona per evitar que torni a passar.
4.       Informació de la reunió amb la Direcció de l’Escola del passat 21 d’Octubre 2016
Es va informar dels següents temes: Eleccions al Consell Escolar, funció de Delegats de classe i el Projecte de Racons de Matemàtiques.

Eleccions al Consell Escolar: es va informar que enguany hi ha eleccions al Consell Escolar entre el 28 de Novembre i el 2 de Desembre. L’escola demana a l’Ampa que col·laborem a la difusió de les noves eleccions tot i que correspon a l’escola liderar i convocar-les, i es troba bé fer-ho.

Delegats de classe: es va preguntar a la direcció de l’escola la funció que s’ha demanat a les persones delegades de classes. Se’ns explica que la funció consisteix en canalitzar propostes entre famílies de cada classe i l’escola, i per poder tenir un canal àgil que faciliti les comunicacions entre ambdós. Aquestes figures també podran fer la mateixa funció amb l’Ampa.

Projecte de Racons de Matemàtiques: L’escola ens explica que no podran posar en marxa el projecte de racons de matemàtiques per cicle inicial aquest any si no compten amb un finançament de 2000 euros per adquirir el material necessari. En Dani aporta que a la reunió de Consell Escolar s’ha tractat aquest tema i que l’Ajuntament ens proposa que no fem la compra de les xarxes de les porteries de 100 euros, que ells la posen, i que destinem també aquesta partida a la mateixa finalitat. Es planteja que el projecte Ampa podria tirar endavant a cost zero i així sumar a la quantitat necessària.
Es debaten diferents opcions i s’exposa que perdríem una oportunitat important donat que les mestres estan fent la formació aquests curs i que si l’any vinent ja no hi son, pels moviments del Departament, no servirà de res aquest esforç. Som conscients que aquest finançament correspon al Departament però també que aquest no ho està fent. En resum, si les famílies no ho financem no es podrà fer i es perdrà una oportunitat de fer una activitat educativa en línia amb el que pretén fer l’Escola pels nostres fills i filles els propers cursos.
En acabar el debat i exposar cada un el seu punt de vista es conclou necessari fer aquesta aportació des de l’Ampa a l’Escola i per quòrum es decideix dotar econòmicament aquest projecte. Es demanarà a l’Escola que faci una reunió per explicar el Projecte i faci pública aquesta aportació.
5.       Proposta Projecte AMPA 2016
Es fa proposta per donar a conèixer la Fundació Khanimambo que fa la seva acció a Moçambic amb infància local. La seva tasca consisteix en facilitar la superació personal d’aquests infants amb els mitjans que disposen i poder desenvolupar els seus estudis per esdevenir elements de canvi social al seu entorn.
El projecte sembla positiu a tothom i es demanarà a la fundació que vinguin a una reunió d’Ampa a fer la seva presentació i conèixer-los.
Pel tipus de projecte es considera que no caldria disposar dels 1000 euros previstos al pressupost d’aquest curs.
6.       Informació de la reunió del Consell Escolar de dijous 27 d’Octubre 2016
L’escola a explicat la memòria de tancament del curs anterior.
També ens han explicat la Programació General del Centre pel curs 2016-2017 on desenvolupa la línia educativa i els mitjans que disposaran per dur-les a terme.
7.       Precs i preguntes

Sense cap més aportació es tanca la reunió a les 23:00h

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada