Resum de la reunió
de junta de l’AMPA 27 d’Octubre 2016
Assisteixen:
Alicia, Luisma, Ester, Maria, Marta, Daisy, Vanessa, Raquel, Sandra, Toni, Eva,
Dani, Roberto.
Excusen
assistència: Jordi i Cristina.
Comença la
reunió en segona convocatòria a les 20:45h a l’Escola.
1. Aprovació acta reunió anterior, si s’escau.
Es dóna lectura i s’aprova.
2. Presentació proposta de línia directriu de
la nova junta
L’Alicia explica que el divendres
21 es va reunir la direcció de l’Escola amb la nova junta de l’Ampa a petició
de la primera i donat els temes tractats es va veure la necessitat de convocar
la present reunió l’abans possible a fi de fer extensius els continguts i la
pressa de decisions.
3. Comissions
Es parla de les
següents comissions: menjador, festes i extraescolars.
Comissió de
menjador: La comissió de menjador explica la reunió que ha tingut amb el
servei de menjador i la proposta de fer reunions de forma periòdica per fer
seguiment del servei. Es convidarà a l’escola a les reunions.
Comissió de
Festes: S’ha proposat que cada
activitat de la Comissió de Festes la coordini una persona i així facilitar un
canal de comunicació únic que ajudarà a la bona gestió de l’activitat. Les
persones que apareixen com responsables poden canviar si així es proposa.
-
De la castanyada serà responsable la Helena
-
De la Fira de Nadal del poble serà responsable
la Vanessa. Es decideix fer alguna activitat per interactuar amb el poble.
-
De la Festa de Nadal a l’Escola serà responsable
la Vanessa (en aquest punt es decideix que es demanarà la xocolatada als servei
de menjador Espirall de Monitoratge, es demanarà sense al·lèrgens per facilitar
que tothom en pugui prendre)
-
Del carnestoltes serà responsable la Marga
-
De la Festa de l’esport serà responsable el
Roberto
-
De l’arrossada serà responsable el Roberto
Comissió
d’extraescolars: Tal com s’ha fet amb la comissió de festes es pren nota
dels responsables de cada activitat.
Fútbol: Eva, es fa
els dilluns
Piscina: Marga, es fa
els dimecres
Escacs: Dani, es fa
els dijous
Anglès: Sandra, es fa
als migdies en horari de menjador
Dansa: Belen (tot i
no dependre de l’Ampa finalment, es recull a la relació per tenir la
informació)
S’explica el problema
amb les claus que va ocórrer el passat dilluns 24/10 a l’extraescolar de futbol
ocasionat per la coincidència amb jornades prèvies a la de Tots Sants i la
mateixa persona haver d’estar pendent del Cementiri en el moment de la sortida
de l’extraescolar. Es diu que es parlarà amb aquesta persona per evitar que
torni a passar.
4. Informació de la reunió amb la Direcció de
l’Escola del passat 21 d’Octubre 2016
Es va informar dels
següents temes: Eleccions al Consell Escolar, funció de Delegats de classe i el
Projecte de Racons de Matemàtiques.
Eleccions al
Consell Escolar: es va informar que enguany hi ha eleccions al Consell
Escolar entre el 28 de Novembre i el 2 de Desembre. L’escola demana a l’Ampa
que col·laborem a la difusió de les noves eleccions tot i que correspon a
l’escola liderar i convocar-les, i es troba bé fer-ho.
Delegats de
classe: es va preguntar a la direcció de l’escola la funció que s’ha
demanat a les persones delegades de classes. Se’ns explica que la funció consisteix
en canalitzar propostes entre famílies de cada classe i l’escola, i per poder
tenir un canal àgil que faciliti les comunicacions entre ambdós. Aquestes
figures també podran fer la mateixa funció amb l’Ampa.
Projecte de Racons
de Matemàtiques: L’escola ens explica que no podran posar en marxa el
projecte de racons de matemàtiques per cicle inicial aquest any si no compten
amb un finançament de 2000 euros per adquirir el material necessari. En Dani
aporta que a la reunió de Consell Escolar s’ha tractat aquest tema i que
l’Ajuntament ens proposa que no fem la compra de les xarxes de les porteries de
100 euros, que ells la posen, i que destinem també aquesta partida a la mateixa
finalitat. Es planteja que el projecte Ampa podria tirar endavant a cost zero i
així sumar a la quantitat necessària.
Es debaten diferents
opcions i s’exposa que perdríem una oportunitat important donat que les mestres
estan fent la formació aquests curs i que si l’any vinent ja no hi son, pels
moviments del Departament, no servirà de res aquest esforç. Som conscients que aquest
finançament correspon al Departament però també que aquest no ho està fent. En
resum, si les famílies no ho financem no es podrà fer i es perdrà una
oportunitat de fer una activitat educativa en línia amb el que pretén fer l’Escola
pels nostres fills i filles els propers cursos.
En acabar el debat i
exposar cada un el seu punt de vista es conclou necessari fer aquesta aportació
des de l’Ampa a l’Escola i per quòrum es decideix dotar econòmicament aquest
projecte. Es demanarà a l’Escola que faci una reunió per explicar el Projecte i
faci pública aquesta aportació.
5. Proposta Projecte AMPA 2016
Es fa proposta per
donar a conèixer la Fundació Khanimambo que fa la seva acció a Moçambic amb
infància local. La seva tasca consisteix en facilitar la superació personal
d’aquests infants amb els mitjans que disposen i poder desenvolupar els seus
estudis per esdevenir elements de canvi social al seu entorn.
El projecte sembla
positiu a tothom i es demanarà a la fundació que vinguin a una reunió d’Ampa a
fer la seva presentació i conèixer-los.
Pel tipus de projecte
es considera que no caldria disposar dels 1000 euros previstos al pressupost
d’aquest curs.
6. Informació de la reunió del Consell Escolar
de dijous 27 d’Octubre 2016
L’escola a explicat
la memòria de tancament del curs anterior.
També ens han
explicat la Programació General del Centre pel curs 2016-2017 on desenvolupa la
línia educativa i els mitjans que disposaran per dur-les a terme.
7. Precs i preguntes
Sense cap més
aportació es tanca la reunió a les 23:00h
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada